اتاق فکر و مشاوره

خلاقیت در گروه ایده‌پردازی، کلید موفقیت یک کمپین یا برنامه تبلیغاتی محسوب می‌شود. کارشناسان گروه ایده‌پردازی در اتاق فکر سروش زیما که‌ترکیبی از نویسندگان و هنرمندان خلاق و کارشناسان بازاریابی و تبلیغات هستند از سبک‌های گوناگون نوشتاری، اصطلاحات و عبارات عامیانه و اطلاعات فنی در نوشته‌ها سود جسته و ایده‌هایی را خلق می‌کنند که هم در زمینه تصویری و هم نوشتاری از هماهنگی‌های لازم برخوردار باشند. مأموریت اصلی این گروه،‌ترجمه اهداف ارتباطی مشتری به پیام‌هایی جذاب، گیرا و قابل درک است.
برخی از خدمات این واحد عبارتند از:
– تعیین ایده‌های اصلی ارتباطی
– نوشتن متن آگهی و شعار تبلیغاتی
– سناریونویسی
– تعریف کاراکتر

ویژگی‌های عمده اتاق فکر

سروش زیما به خلق ایده‌های مناسب برای حل مسایل و تلاش برای رساندن پیام‌های خود به مخاطبین اعتقاد دارد.

  • فعالیتهای کانون تفکر باید معطوف به مسائل روز جامعه باشد.
  • این کانون‌ها سیاست‌ساز هستند نه سیاست‌گذار و درگیر مسائل تشریفاتی و اجرایی نباید بشوند.

موانع اتاق فکر

  • نداشتن وقت آزاد برای فکر کردن درباره ایده نو
  • دست‌به‌دست گرداندن پیشنهادهای جدید و فقدان سیستم پیشنهادهای بی‌نام عدم اطمینان از سرقت ایده‌ها
  • عدم آگاهی از معیارهای ارزیابی ایده‌های نو
  • ناآگاهی کارکنان نسبت به توقع و انتظار مدیریت از خلاقیت تک‌تک افراد و انزوای مدیریت ارشد
  • دسترسی نداشتن به اطلاعات موثق، شفاف مرتبط و به موقع، تعارض و تنش و نارضایتی کارکنان و چاره‌جویی‌های کوتاه مدت

اندیشیدن برای متفاوت‌بودن، متفاوت‌بودن برای دیده‌شدن، دیده‌شدن برای به‌یادماندن و یه‌یادماندن برای ماندگار شدن.

از دید متخصصین سروش زیما، ایده‌های بدیع و خلاقانه، قلب یک برنامۀ ارتباطی و تبلیغاتی محسوب می‌شوند. در سروش زیما هر کمپین یا برنامۀ ارتباطی صرف‌نظر از نوع رسانۀ مورد استفاده براساس ایده‌های خلاق شکل می‌گیرد. این ایده‌ها طی یک فرآیند خلاقانه و در اتاق فکر و ایدۀ سروش زیما توسعه پیدا می‌کنند. در این اتاق که‌ترکیبی از نویسندگان و هنرمندان خلاق و کارشناسان بازاریابی و تبلیغات است، براساس اهداف ارتباطی مشتری، ایده‌های بدیعی توسعه می‌یابند که قابلیت انتقال به بازار و مخاطبان را از طریق رسانه‌های مختلف داشته باشند. مأموریت اصلی این اتاق،‌ترجمۀ اهداف ارتباطی مشتری به پیام‌های جذاب، گیرا و قابل درک است.

فرآیند ایده‌پردازی در اتاق فکر و ایده با درک دقیق اهداف راهبردی شرکت و نیز درک مزیت یا منفعت کلیدی برند یا محصول (خدمت/کالا) شروع می‌شود. طی چند جلسه طوفان فکری، ایده‌هایی شکل می‌گیرند که قالب پیام‌های جذاب و قابل درک تبلیغاتی را شکل می‌دهند. بدون شک این مرحله یکی از سخت‌ترین و چالشی‌ترین مراحل در یک فرآیند تبلیغاتی و اطلاع‌‌رسانی محسوب می‌شود که کیفیت و اثربخشی نهایی فرآیند را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، دقت و حساسیت در این مرحله، شاه کلید موفقیت طرح تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی شما محسوب می‌شود.

اتاق فکر و ایده‌پردازی سروش زیما بهترین تکنیک‌های ایده‌یابی را به‌کار می‌گیرد تا بهترین و متناسب‌ترین ایده کشف و توسعه داده شده و مسیر برای طراحی و تدوین برنامه یکپارچه بازاریابی و تبلیغاتی هموار گردد. استراتژی پیام و استراتژی رسانه، براساس این ایده‌های اصلی و بنیادی تنظیم‌شده و آماده اجرا می‌شوند.

اتاق فکر، ایده‌پردازی و ارائه کانسپت‌های خلاق

سروش زیما بر این باور است یک کمپین تبلیغاتی نیاز به یک سناریو و ایده خلاق و نوآورانه دارد تا بتواند نتیجه مطلوب را در بر داشته باشد.
در اصل مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش یک کمپین که باعث اثرگذاری بر روی مخاطب و بازدهی و موفقیت کمپین می‌شود ایده منحصربفرد آن است. هر چه ایده آن هوشمندانه‌تر، ناب‌تر و خاص‌تر باشد، درصد موفقیت آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

گروه ایده‌پردازی سروش زیما که متشکل است از مدیران هر واحد شرکت، نویسندگان، هنرمندان و کارشناسان تبلیغات، سعی بر این دارد سناریویی نو و جدید و متناسب با بازار هدف مشتری خود ارائه نماید تا در نتیجه هدف کمپین تبلیغاتی به بهترین نحو میسر گردد. وظیفه اتاق فکر و ایده کانون تبلیغاتی سروش زیما این است که هدف اصلی مشتری را در قالب ایده‌های تبلیغاتی مؤثر ارائه نماید.